13 september 2009

God söndagmorgon!

Shit katterna är ju ute och det har börjat regna, måste ner och ta in dem i värmen:)

Stackars små katter de satt på altanen och kollade så ledsamt på mig. Men nu är de inne i värmen igen, de ligger på elementet och spinner båda två:) Hugo går omkring med sin tandborste i munnen och sjunger. En daglig morgonrutin för honom haha. Igår så var vi iväg hela dagen lång. Vi var i Boxholm och firade pappa som fyllde år. Mamma är ju inte hemma (hon kommer hem imorgon efter en vecka på Rhodos) så det blev Elin, Erik, jag plus Hugo, Pontus och Poker som firade. Passade även på att hämta mina fina bokstäver som jag beställde av Ida för jättelängesen! De kommer bli så snyggt när jag fått upp dem i sovrummet. Pontus måste bara tillverka en smal list som de kan stå på. Han får skylla sig själv för han sa: "Det är ju inget svårt att göra, gör ju jag på ingen tid alls"..Så varsågod sa jag jag vill ha dem klara i veckan nu:) Men det fixar han galant min älskling <3

Nu ska vi snart iväg igen. Pontus ska och kolla på en värmeanläggning till huset tillsammans med sin pappa och jag ska ut i skogen och plocka kantareller med Pontus mamma. Hoppas bara vi hittar några. Men vad jag har hört så ska det finnas gott om svampar i Asbyskogarna:) Jag som inte ens äter svamp men det är ju skoj att plocka. Får väl ge bort dem eller mata Pontus med dem, han tackar nog inte nej.

//Sofie

Inga kommentarer: