27 september 2009

Hugo dansar

Min söta lilla unge står och gungar i takt till sin Astrid Lindgren skiva som han fick i födelsedagspresent av sin snälla gudmor (och Erik såklart). Han verkligen ÄLSKAR den skivan. Måste köpa en ny..Haha börjar få damp på att bara höra den skivan om och om igen. Får se hur han reagerar om jag sätter på en annan skiva.

Denna söndagen har varit lugn. Jag har målat klart mina lister äntligen! Har även sorterat bland Hugos alla kläder, äntligen! Var en sväng på Willys och storhandlade förut också. Lagade lite middag till mig och övriga familjen när jag kom hem. Blev stekt ägg, bacon och stekt potatis sååå gott!!! Var hur längesedan som helst jag åt det sist så det smakade bra:) Hamnade framför TV:n sen, på tv4 film så sände de "Pippi på de sjuhaven":) Var bara tvungen att se den då det också var evigheter sedan jag såg sist. Pontus somnade i soffan och Hugo i sin säng så det var riktigt lugnt i huset. Nu är Pontus och Poker ute och går. Skulle ha följt med men Hugo sov fortfarande då... Ska till gymmet imorgon och motionera istället. Har ju inte varit där på flera dagar ju, dåligt! Men det ska det bli ändring på!

Igårkväll så var jag och Emme hemma hos Tina och hade tjejkväll. Vi hade det riktigt trevligt med god mat (som Tina så duktigt lagat till oss) och snacks. Blev en långkväll, haha så lång att vi nästan låg och sov i soffan på slutet:) Pontus var snäll och tog Hugo imorse så jag fick sova enda till klockan 8, inte dåligt:) Nu ska jag plocka lite här hemma och sen så kommer nog Pontus föräldrar förbi en sväng och jag hade tänkt bjuda på äppelkaka då så den måste jag hinna baka.

Ha en bra söndag!

//Sofie

1 kommentar:

emme sa...

haha, ja det var trevligt igår..trots min lilla incident:) men nästa gång får väl jag va nykter..;) kramar