05 september 2012

Älskar livet som timvikarie

Eller inte.

Nu på morgonen hörde de av sig så jag ska jobba idag. Alltså jag vill ju jobba men det är så tråkigt att aldrig veta när. Alltid få veta det samma dag suger musten ur en. Hade jag varit ensam utan barn, hund och familj hade det väl inte varit något men nu. Allt som man planerat måste ändras. Ringa dagis, planera med Poker så han klarar sig över dagen, inte hinna åka och träna som jag tänkt, måste hinna gå hundpromenad....

Kan fan tänka mig och jobba med vad som helst just nu. Bara jag får ett schema att gå på. Så långt har det gått. Jag läste ju i 1½ år för att ha större möjlighet att få en tillsvidareanställning men det verkar ju lönlöst.

Jaja bara och bita i det sura äpplet. På med kläder för nu bär det av till dagis.

//Sofie

Inga kommentarer: