28 september 2012

Slut som artist

Finns det ett uttryck som heter så? I såna fall passar jag på att använda det nu. Herre min gud så trött jag är. Varit en intensiv dag känner jag. Gått långpromenad med Poker, hjälp Pontus mormor med städning och fönsterputsning, ringt massa samtal, tvättat, bäddat rent sängar och nu kom jag just in från att ha klippt gräset i flera timmar. Förhoppningsvis för sista gången det här året.

Men fy! Våran gräsmatta är inte rolig nu... Dels har det regnat konstant i flera dagar så det var blött och segt att dra gräsklipparen idag. Sen har vi både fina spår av trakorn i gräsamattan plus massa märken och bös av allt annat som var med renoveringen. Byggställning och sånt. Material vi inte städat upp. Kan nog gå ute i trädågården och städa hur mycket som helst men vi kommer alltid hitta rester från den där renoveringen tror jag.

Nu är maten klar så det ska ätas här hemma. Jag hade planer på att åka och träna ikväll men det orkar jag inte. Får bli en löprunda i morgonbitti istället.

//Sofie

Inga kommentarer: