25 september 2012

Min kalla soppa

Nu har jag värmt soppan 3 gånger och den har hunnit svalna lika många gånger. Varför? Mina barn har inte varit på tippetoppe humör sen vi kom hem från jobb och dagis. Kommer aldrig få i mig min lunch känns det som....

Först ville de inte med hem från dagis då de precis gått ut för utelek. Trixelitrix och till slut fick jag med dem båda till bilen. Och vad händer väl i bilen? Båda somnar! Det värsta som kan hända. Typ. För mina barn har inget bra humör när de blir väckta. Så arga, sura, vresiga...Hugo fick sånt utbrott att han dunkade huvudet i golvet och började störtblöda från näsan. Slutade han studsa upp och ner? Nej. Kom det blod överallt? Ja.

Det skulle vara så skönt att komma hem och allt är lugnt och skönt. När vi kommer hem är det alltid kaos. Kläder ska av, påsar och väskor ska packas upp, barn som skriker, mat som ska fram, mat som ska ätas. Ja ni vet kanske. Och sen som idag när inte jag ätit något sen frukost då är blodsockernivån väldigt låg likaså tålamodet.

Men men nu är barnen glada igen och det plinga i micron. Nu ska jag fan i mig äta min grönsakssoppa. Och knäckebröd.

//Sofie

Inga kommentarer: