07 september 2012

LCHF Glass


Jag har provar några olika sorters LCHF Glass. Det är alvesta glass som tillverkar dem. Eller jag har i alla fall inte hittat någon annan tillverkare. Tidigare har jag bara hittat de med röd färg på locket. De görs i smakerna choklad, smörkola och vanilj. Choklad smakade enbart kakao enligt min smak. Smörkola och vanilj är helt okej. Med varma bär och lite grädde till blir det smarrigt värre.

Men sen hittade jag denna med orange färg på locket,"VaniljDröm". Och den mina vänner vinner! Jättegod. Smakar precis som vanlig vaniljglass. Eller så när som det kan göra:)

Ett tips!

Säljs på ICA Kvantum i Tranås för er som bor häromkring. Coop säljer de med rött lock men inte vaniljdröm vad jag har sett.

Det blir kvällens fredagsmys här hemma. Vaniljdröm med varma bär.

//Sofie

Inga kommentarer: