11 september 2012

Grillade Kycklingspett med Falsk Potatissallad


Är vad som står på menyn idag. Måste tipsa om de här kycklingspetten de är så goda! Finns att köpa på Willys. Vi brukar grilla dem men då regnet öser ner utanför så får jag prova en ny variant och grilla dem i ugnen. Blir nog gott det med får vi hoppas.

Falsk potatissallad till det. Hittade receptet på någon blogg kommer tyvärr inte ihåg vilken. Det är squach i istället för potatis. Aldrig gjort det tidigare så det blir spännanade och se!

När det kommer till middagarna kör vi enbart LCHF middagar. Provar nya recept varje dag vilket jag tycker är skoj. Försöker som sagt hålla LCHF annars också men som idag på lunchen hade jag glömt lunchlåda hemma. Var tvungen att hinna springa in och köpa något ätbart efter jobbet på väg till dagis och innan jag och barnen var tvugna att göra ärenden på stan. Det blev en wrap och en flaska vatten. Kunde jag äta i bilen lite smidigt:)

För vad köper man som bara är att trycka i sig i matväg som inte innehåller kolhydrater tips någon?

//Sofie

1 kommentar:

Erik sa...

Makrill i tomatsås eller keso :)