16 mars 2011

En smörgås?


Haha detta är ju en av livets mest allvarligare frågor men strunt samma. Jag har alltid undrat över när man säger att man ätit en smörgås. Har man ätit en smörgås i båda dessa fallen? Fast den på andra bilden egentligen är dubbelt så mycket smörgås som den på den första bilden. Jag säger att jag ätit en smörgås i båda fallen men jag tycker egentligen inte att det stämmer. Antingen är den första en halvsmörgås eller så är den andre två smörgåsar... Men så säger man väl inte, eller? En svår fråga!:)

//Sofie

2 kommentarer:

Erik sa...

Det är så här det ligger till =)
att det du har beskrivit är första bilden är 1/2 fralla, den andra här en hel fralla.
Däremot så ifall man köper t.ex en limpa så blir det en macka samt en dubbelmacka

Zouphie sa...

Så en fralla kan man inte kalla för smörgås eller macka??? Jag kallar alla olika sorters bröd för smörgås eller macka. Jag säger ju inte att jag ätit en "Carlssons fyrkant" utan jag säger att jag ätit en smörgås. Alltså säger jag ju inte att jag ätit en fralla utan jag har ätit en smörgås.