28 mars 2011

Haha ja herregud

Killen som ringde på vagnen kunde inte ta sig in till Tranås så vi kom överrens om att jag skulle åka och lämna vagnen i Aneby istället mot ersättning. Leah och jag var en snabbsväng på Klapp och Klang för att sen åka iväg. Jaha, vart ligger då Aneby? Jag har ALDRIG varit i Aneby. Pinsamt att fråga någon så jag ringer Pontus:) Pontus bara suckar och förklarar för mig vart Aneby ligger.

Väl framme håller jag på att krocka på parkeringen men det gick ju bra som tur var:) Sen ringer jag till killen och säger att jag står vid ICA så han kunde komma. Och när börjar plocka ur vagnen ser jag hur en 2 meter lång tatuerat kille med rakat hår kommer och går mot mig (såg ut som en riktig skinnskalle). Fan jag blev ju rädd. Killen kommer fram och presenterar sig som Christer (killen på telefon). Jaha sa jag lite nervöst här är vagnen och började babbla om funktioner etc. Killen bara nickade och sen frågade jag om det var en liten bebis som skulle ha den och det var hans två veckor gamla dotter som skulle ha vagnen. Och som var sjuk. Och sen började han prata och prata och prata om hur hemskt sjuk hans lilla lilla dotter var och hur hon låg inne på sjukhuset i Jönköping och läkarna visste inte hur det skulle gå...

Jaha hur gör man i en sån situation? Jag sa att jag hoppades att hon skulle bli frisk så hon fick åka i sin nya vagn. Sen var jag ju tvungen att slinka in med betalningen så jag försökte få det att låta lite fint och sa att då blir det 1000 kronor för den. Varpå den 2 meter lång tatuerade killen med rakat hår kollar på mig med en blick som får mig att vilja försvinna och ångra de ord jag just sagt, typ.. Han ville betala 800 men då stod jag faktiskt på mig och sa att jag åkt enda dit bara för att leverera vagnen och då ville jag ha det vi kommit överrens om. Och det gick han faktiskt med på. Men jag fick en sån där blick igen. Ja usch...

Vilken utflykt det blev men jag är nöjd med affären. Vi fick mer för vagnen än vad vi gav och det trots bilresan:)

//Sofie

Inga kommentarer: