07 februari 2014

Billigt blev dyrt- lightinthebox

Jag fick igår hem det som jag beställde från Lightinthebox. Beställde Jennies tärnklänning och även Leahs, Emmas och Linneas klänningar därifrån. Klänningarna var fina och överensstämmde bra i färgerna. Jag hade även beställt en del dekorations saker som varav lite blandad kvalité.

Ballongerna och vimplarna som skulle vara pastellfärgade var inte alls pastellfärgade. De var i mycket starkare färger.

Men det var bara en piss i havet jämfört med en annan överraskning som kom med paketen. Räkningarna.
Jag var jättenoga innan jag beställde därifrån att kolla upp allt med tullavgift. För det har man ju hört så mycket skräckhistorier om hur dyrt det kan bli. Jag är ju inte van att handla utrikes från nätet så tänkte jag skulle göra debuten genomtänkt och slippa dyra överraskningar.

Det gjorde jag inte. Tullen var inte dyr den var vad jag hade förväntat mig ungefär. Däremot fick jag betala skitmycket i införselmoms! Dessutom kom allt i två paket (vilket jag inte fått nån som helst info om innan) så allt blev dubbelt, både tullen och införselmomsen.

Så dessa räkningar slutade på nästan samma summa som jag betalade för de sakerna som jag beställde. Helt sjukt ju! Jag har aldrig hört talas om det här med införselmoms tidigare. För mig är det obegripligt att folk kan handla saker från andra länder på nätet med dessa kostnader som tillkommer. Eller är det jag som haft otur? Betalar inte alla införelsemoms? Någon som vet?

En sak är säker. Första och sista gången jag handlar därifrån! Eller från någon annanstans utanför svearikes gränser:-)

// Sofie
Leah provade sin klänning. Lite lång dock men det kan nog duktiga svärmor fixa till:-) Leah var nöjd och glad i alla fall. Blev helt deprimerad när jag sa till henne att hon inte skulle få använda den än på några månader. Livet är tufft ibland.-) 

Inga kommentarer: