01 februari 2014

Godmorgon snöiga lördag!

Igår eftermiddag kom det ett sånt där snöoväder. Blåste och snöade en massa. Men idag har det lugnat ner sig och då är det väldigt fint att se ut över snölandskapet. Blir nog en tur med pulkorna idag sen.

Igår glömde jag helt bort dig min lilla blogg. Fredagen innehöll så mycket annat. Jobbade hela dagen för att sen bara åka hem och vända. Byte om, packade in resten av familjen i bilen och åkte till grannkommun. Barnen lämnades av hemma hos mina föräldrar en stund, Pontus han åkte några mil skidor och jag skulle åka och göra rätt för mig angående den där incidensen med bilen.

Gick bra och det är så skönt att ha det ur världen. Jag hade säkert kunnat bråka mer om det då jag ju faktiskt inte vet om det var jag som var skyldig till det där märket men men. Orka.-)

Hugo har varit superarg nu på morgonen. Pontus har sin jour den här helgen så han åkte iväg tidigt i morse för att skotta snö. Hugo vaknade när Pontus åkte och trodde väl det var vardag och att han och Leah skulle få åka till dagis. Men nej det var det ju inte. Det är ju lördag idag. Och fy så orättvist det var. Pappa får åka och jobba när det är helg men de får inte gå på dagis. Stackars barn! Sen fick jag mig en känga också för jag får ju också åka och jobba när det är helg ibland.

Tro mig Hugo. Det hade jag gärna sluppit.


Slänger upp den här låten. Tycker den är så bra. Originalet är ju bäst men Agens lyckas väldigt bra med sin version. Lite musik så här på lördagsmorgonen:-)

//Sofie


Inga kommentarer: