30 maj 2014

Jobbhelgen är igång!

Då var jobbhelgen igång! Kom hem för ett tag sedan efter ett kvällpass. Nu är det bara och tuta och köra. Jobbar delat imorgon och dagtur på söndag så helgen ska nog gå smidigt.

Innan idag var barnen och jag å gjorde massa ärenden på stan. De fick sina hår klippta och jag fick mitt förråd med linser påfyllt. Även sandaler till barnen och en del bröllopsrelaterade saker blev fixade. Nu jobbar jag ju hela helgen plus måndag och tisdag innan jag är ledig ett par dagar innan bröllopet så det är skönt och kunna bocka av så mycket som möjligt på den där bröllopslistan.

Pontus är lycklig då veden äntligen är helt färdig kluven så nu har han påbörjat projektet att få båten i sjön. Han står nu där ute och målar botten. Imorgon ska den i vattnet är tanken. Se hur det går jag jobbar ju så han är ju själv med barnen och allt. Men han löser det säkert. Brukar han ju göra. Han fixar det mesta. Skönt när båten är i vattnet då kan vi fokusera helt på bröllopet och sen när det gäller huset så ska det målas!:-)

Ska slökolla lite mer på TV:n innan jag ska dra mig mot sängen. Upp tidigt imorgon så är ju bra om jag är utsövd:-)

//Sofie

Inga kommentarer: