21 maj 2014

Sommardag!

Då kom den igen, sommarvärmen! Helt underbart väder har det varit idag. Efter jobbet åkte jag å barnen och badade (i pool inte i sjö). Vi tog med mellis i en picknickkorg och hade det mysigt. Barnen träffade på några dagiskompisar där också så jag höll på att inte få med dem hem då de lekte så bra tillsammans. Jag lyckades ju såklart tappa en lins så jag fick sån huvudvärk så efter ett par timmar var vi tvungna att bege oss hemåt igen.

Även hunnit med ett pass på gymmet idag och hade även tänkt mig en promenad nu ikväll också men nej. Soffan lockar mer:-)

Nu ikväll har Pontus pappa varit här för att hjälpa till med förberedelserna för att sätta upp flaggstången. Barnen hjälpte gärna till och rulla det stora röret ner i det stora hålet där flaggstången ska stå. Rediga barn vi har:-)

//Sofie



Inga kommentarer: