06 juli 2014

Ett dygn på sjön

Vilket sommarväder det kommit! Helt underbart att få vara på sjön då. Vi åkte ut fredags mitt på dan och kom hem igår eftermiddag.

Möte upp Pontus föräldrar som låg med sin båt vid en liten ö. Myrön hette inte ön men den skulle kunna gjort det med tanke på dess mängd av myror som fanns där.

Vi badade (alla utom jag som trodde jag skulle förfrysa fötterna bara av att doppa dem i vattnet), lekte, spelade kort, grillade korv, läste bok och löste korsord. Mysigt värre.

Men igår var vi bjudna hem till Emma och Per för att grilla så efter vi kom hem hann vi bara lämna av alla grejerna och fräscha till oss innan vi begav oss över till dem. Hade en jättetrevlig kväll och barnen lekte bra även om det var lite dispyter ibland:-)

Nu ska jag dra ett varv med dammsugaren genom huset innan jag och Leah ska skjutsa Hugo på födelsedagskalas!

//Sofie 

Inga kommentarer: