02 juli 2014

Gammal och bra

Mormors gamla hushållsassistent har minsann fått jobba idag. Stora bakdagen i Ljungsäter skulle man kunna titulera denna dagen med.

Så roligt för den här gamla assistenten fick min mormor för måååånga år sen men när jag fick överta den (tror jag fick den n jag flyttade hemifrån) så var den i nyskick. Mormor tyckte det var mer jobb och disk att använda maskin än att jobba ihop degen förhand. Själv har jag för klena armar för att orka knåda ihop degen med bara händerna. Eller om det är lathet. Kan vara en kombination av de båda. Men då är det ju tur att jag har mormors gamla assistent:-)

Resultatet av dagens bakning blev tre sorters kakor och en omgång jordgubbsbullar. Det sista ligger på jäsning just nu så får se hur de blir då det är första gången jag gör dem. Får återkomma med receptet om de blir goda:-)

//Sofie

Inga kommentarer: