08 juli 2014

High Chaparral

Igår var vi iväg hela dagen. Vi begav oss ner i de småländska skogarna och besökte vilda västern i High Chaparral.

Vädret var på topp! Så fint och härligt var det och det blev varmare och varmare och varmare. Trodde vi skulle svettas bort helt där ett tag. Inte ett moln på himmelen var det. Sen bara exploderade det. Världens åskskur kom ihop med åska och blixtrar. Det höll på i över en timme. Vi tog skydd inne på tivolit under ett stort tak och det var tur.

När vi gick ut sen efter att regnet upphört så var det som om hela stället hade svämmat över av allt vatten. Helt sjukt! De fick stänga hela tivolit då flera karuseller inte var körbara pga att de var dränkta i vatten. Där jag gick där det var som mest vatten så hade jag upp till mina knän. Det är rätt mycket.

Pontus gick ut till parkeringen med några saker till bilen och där hade det varit kaos. Bilarna som varit parkerade på grusparkeringen hade vatten upp till dörrarna. Flera bilar hade tagit in vatten och ägarna stod och öste ur vattnet ur sina bilar. Galet.

Förutom då det regnat så hade vi en jättebra dag. Vädret blev fint sen igen när vi var där så vi kunde fortsätta vår vilda västern dag:-) Det var när vi kom hemåt igen som regnet och åskan även den kommit hit så det var lite kaos innan vi fick alla barnen i säng och lugnat ner en skotträdd hund.

Det var underbart skönt att duscha och sen bara krypa ner i sängen i går kväll. Jag ska skriva mer om gårdagen men gör det lite senare med liter bilder till:-)

Nu ska jag trycka i mig lite frukost.

//Sofie


Inga kommentarer: