03 juli 2014

Torsdags bestyr

Denna regniga (varför skrev jag något om sol och sommar i går för?) gråa och trista torsdag har vi spenderat ihop med Noomi och hennes kids. Vi hade sån tur att Öppna Förskolan var öppen. Ja öppen men stängd. Lokalen var öppen som man fick vara i på eget ansvar så där passade vi på att rasta ungarna lite när det vräkte ner regn utanför.


När det började kurra i magarna begav vi oss ut och tog en lunch på stan. Kom på att vi kunde gå till ett ställe där de har en lekhörna så där satt vi i ett par timmar och hade det skönt.

Efter den dejten så åkte vi hemåt igen. Blev lite läsning och kortspel ihop med barnen. Om ni undrar vem som är regerande mästare i "Finns i sjön" så kan jag meddela att det är jag:-) Pontus har även lärt barnen spela "skitgubbe" så det blev det en omgång också. Så roligt när barnen förstår och kan vara med även i lite "svårare" kortspel.

Jag tog mig ut på en löprunda förut och Pontus åkte på roddträning när jag kom tillbaka.

Nu ska gå ner och tömma tvättmaskinen som piper efter mig nere i källaren. Den eviga tvätten...

//Sofie


Inga kommentarer: