20 juli 2014

Hemmagjord ostkaka

Min kära man fick för sig att prova och göra egen ostkaka. Han får ju för sig att han ska prova och göra egna saker ibland. Typ egengjord ärtsoppa, bearnaisesås, pasta och som nu ostkaka.

Det var en liten process att få den färdig men när den väl blev klar så blev den jättegod! Jag tycker om ostkaka annars också men jag brukar tycka den köpta (frödinges) blir så mäktig. Den här var inte lika "tung" och mycket godare än den man köper i butik. Det gjorde han bra min Pontus!

Bara den egengjorda sylten som fattades till:-) Får väl bli mitt strå till stacken nästa gång. Sylta och saft är faktiskt roligt även om jag inte gjort det allt för många gånger. Får plocka massa bär sen så jag har något att göra av, eller kanske köpa. Beror på hur bärsäsongen här i skogarna blir men det vore kul att göra lite hemmagjord sylt och saft. Det vore det. Och gott. Precis som den hemmagjorda ostkakan.

//Sofie

Inga kommentarer: