11 juni 2008

Amerikaner och deras bilar

Jag är inte så jätteinsatt i det här med miljöfrågor och växthuseffekten precis men till och med jag reagerar ju när man ser en bild på Hilary Duff brevid sin bil. Det första jag tänkte när jag såg bilden var: Hur fan når denna lilla tjej ner till pedalerna i denna jättebil? Och det andra jag tänkte, hur nödvändigt/miljövänligt är det att köra runt i sådana jättebilar egentligen? Volvo är ju småbilar jämnfört med såna som denna... Malin som var i San Fransico i några veckor för ett tag sedan sa att hon blivit helt förbluffad av hur jättestora (inte stora utan JÄTTESTORA) alla bilarna var där borta. Och så är det vi i Sverige som ska ha skyhöga bensinskatter etc som straff för vår bilkörning..borde inte också USA ta sitt ansvar när det gäller det här med bilar och miljö?

1 kommentar:

Hannah sa...

Och det är ju inte direkt på landsbygden de där bilarna finns, utan i storstäderna... Ologiskt och onödigt.