13 juni 2008

Hundägare asså...

Fan så jäkla irriterad jag blir på alla tranåsbor som är hundägare, de har verkligen inget "vett och etikett" när det gäller att mötas med hundar på gångbanor och liknande... dessutom måste de ju bara påpeka om man säger eller gör något mot sin egen hund som inte passar dem!! Jag skulle aldrig gå fram och tillrätta visa en annan hundägare så länge den inte misshandlar eller gör något annat dumt mot hunden. Som nu när jag är ute och går, höggravid och inte speciellt stark i armarna förtillfället, så går jag på en smal gångstig med Poker och då kommer det en jävla kärring med sin hund bakom oss och gör verkligen allt för att komma i kapp oss. Poker blir ju helvild när han ser en annan hund som bara kommer närmare och närmare honom och jag som bara hänger i kopplet och försöker hålla emot. När sen kärringen kommer ikapp oss så stannar hon och blänger på mig som har fullt upp med att hålla i Poker och säger: Så där ska man inte göra när hunden drar i kopplet!! Skaffa en mindre hund om du inte orkar hålla emot en sådan stor hund som den där!

Fy fan vad arg jag blev!!!!! Min hund är stark när han vill men han är som oftast väluppfostrad och brukar inte bry sig om andra hundar (eller människor), om de nu då inte kommer springande ikapp en bakifrån bara för att gå en meter ifrån honom. Då kan det ju hända att han blir liite väl intresserad av den andra hunden, konstigt menar jag... och det är inte första gången liknade saker händer när jag är ute och går här i Tranås med Poker. Hundägare som tror sig veta bäst om hur man ska hantera andras hundar, hundägare som låter sina löptikar gå lösa och sen skälla på en (hundägaren asså) när man kommer för nära med sin hanhund, hundägare som inte har vett att vika av vid en annan stig/väg när man får möte på världens smalaste väg och de ser att en annan har fullt upp med sin hund, nej man bara måste ju bara mötas och sen bli helt chockade över att deras hund vill hälsa på mötandes hund etc..alla dessa typer av hundägare finner du i Tranås. Bara som en liten upplysning till alla er andra:)

Fan ska nog ta och skriva en arg insändare i tidningen haha, tantvarning or what?:-)

1 kommentar:

Nathalie sa...

Haha, do it! Skriv insändaren! Skulle jag tycka är klockrent :)