15 juni 2008

Ny städat och fint

Denna morgon/förmiddag har ägnats åt storstädning av lägenheten, och såå fint som det blev sen då:-) haha Ska åka ner till ICA och handla lite också så att kylen slipper stå där och eka tomt.. Pontus och jag fick på något "tråkigt" program på SVT nu när vi satt och slö kollade på TV. En som stod och föreläste om någonting, hur intressant brukar dessa program vara? Men detta var riktigt intressant, tyvärr kom vi in mitt i föreläsningen så jag ska försöka se om jag kan hitta det på nätet så man kan få se hela. Han som pratade hette Fredrik Hären, tror han stavade så iaf:P Han hade blivit vald till årets talare 2007-08 och han pratade om hur insnöade vi i västvärlden är i just det som har med västvärlden att göra..lite svårt att förklara men ett exempel han sa var hur svenskmedia lägger ner massa tid och utrymme åt det amerikanska valet redan 1 och 1/2 år innan det ska äga rum. Medans knappt någon svensk vet hur det gick i det indiska valet som ägde rum förra veckan, vad heter egentligen den kvinnliga premierministern i Indien som blivit så omskriven? (dock inte här i västvärlden då) Ingen i publiken hade en anning...Iaf det var jätteintressant så jag hoppas jag kan hitta det på nätet någonstans. Nepp nu ska jag ta och dra mig till ICA:-)

Förresten, jag får ju inte glömma att nämna Sveriges förlust igår mot Spanien..trodde att det skulle kunna bli oavgjort (även innan matchen) men men allt kan hända i fotboll det är bara att ta nya tag så att vi kan vinna mot Ryssland på onsdag..Måste bara fråga också är det någon mer än jag som stör sig på Tv4:as "experter och kommentatorer"? Fy så jävla jobbiga de är..Robert Perlskog och Ekwall leder ju helt klart när det gäller att vara jobbigast i tv rutan förtillfället...Finns det några bättre kommentatorer än Lasse Granqvist och Niclas Wikegård? Tänk er de två ihop, sicket par haha:) Nej nu måste jag åka ciao!!!


Wikegård + Granqvist =Sant?

Inga kommentarer: