16 februari 2011

Jävla piss start på denna dagen..

Har nog aldrig haft en sämre start på en morgon som denna har börjat.. För att ta det i korta drag:

- Hugo vaknar kvart över fem och tycker det är morgon. Barnkanalen har INTE börjat sända = århundrades raseriutbrott!
- Raseriutbrottet fortsätter och förtsätter och fortsätter.. Pontus tar Hugo men det hjälper ju föga.
- Hugo lugnar sig och jag somnar vidare varpå Hugo och går in och skriker i sin sovande systers öra.
- Leah vaknar och gallskriker i panik (skulle jag också gjort om någon kom in och väckte mig så)
- Leah har bajsat ner hela sängen och sig.
- Inget varmvatten
- Får ta våtservetter och sanera henne
- Gnor mig i ögat och min ena lins åker upp under ögonlocket..Fy fan men tillslut, tillslut lyckas jag få bort den.
- Upptäcker när jag satt mig ner i soffan att jag fått värsta kletet av bajs längst hela benet som nu mer hamnat på soffan. (Asså våran soffa skulle jag inte vilja att städtanten i rent hus kom och tog prover på. Fy så mycket äckligt det måste finnas i den, även att jag tvättar av den varje gång det händer något så sugs det ju in i tyget. Och nej vi kan inte tvätta överdraget längre. Gör vi det får vi aldrig på det igen då blixtlåsen inte funerar. Är glad att det hålls ihop som det är nu..)
-Min dator startar inte..Sitter vid Pontus nu.
- Och så har jag hunnit med och haft århundrades näsblodsattack med mitt i allt...

Jag som hade planer på Öppna Förskolan men Hugo lär ju vara på ett hemskt humör på förmiddagen då han gick upp så tidigt, ja Leah också men hon gick ju upp ofrivilligt:P Får se om jag orkar med en tur dit. Som det känns nu orkar jag ingenting och både barn och djur är blocket aktuella. Just det katterna började ju leka med Leahs bajsblöja och Poker la sig också i. Mumsigt värre. Om inte så jävligt kletigt på hela golvet...

//Sofie

1 kommentar:

annika sa...

De där med blöjan lät inte som en bra start på dagen diräkt xD