21 augusti 2014

Barnbidraget kom

Och försvann lika fort...Hugo har lyckats växa ur samtliga av sina byxor över sommaren. Har letat på loppisar efter byxor i större storlek till honom då det ju är rätt dyrt när man ska uppdatera hela garderoben med nya brallor. Men jag har verkligen inga hittat så idag åkte jag till Lindex och KappAhl där jag fått lite erbjudanden på barnkläder. Blev liiiite billigare i alla fall.

Hugo är inte bara stor och börjat skolan han har även blivit så stor att han fått gå över på den stora avdelningen med barnkläder. Alltså när han vuxit från den avdelningen är det ju herrkläder som är nästa steg. Lååångt kvar jag veeet men ändå sjukt när man tänker så. 

Blev även varsina gummistövlar köpta till barnen och lite strumpor. Som sagt det var det barnbidraget:-)

Leah och jag har haft en bra dag för oss själva. Hon har inte alls varit sådär tjatig och intensiv som jag trodde. Men nu längtar vi efter Hugo. Han borde komma hem snart med den lilla skolbussen. Roligt att höra hur hans dag varit och om han kom ihåg att ta med ryggsäcken hem som han glömde igår på fritids:-)

1 kommentar:

Jennie sa...

Haha vad kul. Precis innan jag läste här la jag upp bild från Lindex och Kappahl och hade också lite rabatter. :)