26 augusti 2014

Leksaker i mängder

Men hallå hur mycket leksaker har ens barn egentligen? Eller ja i alla fall våra. Var med Leah till förrådet förut och gick igenom allt som var leksaker. Har nämligen fått höra att det ska gå en hjälpsändning till ett barnhem i början på september så tänkte att vi lika gärna kan skänka det som finns dit. Hittade även massa babypåslakan som jag också tänkt skicka med.

6 svarta sopsäckar med enbart leksaker har jag suttit och gått igenom här hemma. Det mesta var sånt vi kan skänka, en del la jag undan för att sparas (har ju vissa saker som jag bara inte kan eller vill göras mig av med. Kul att kunna ta fram till eventuella framtida barnbarn) och en del (typ McDonald's leksaker) som ska slängas. 

Skönt att veta att sakerna kommer till nytta på annat håll. Leah hade lite svårt att förstå att det faktiskt finns barn här i världen som inga leksaker har. Kanske inte så konstigt med tanke på de mängder våra barn har...

//Sofie

Inga kommentarer: