27 oktober 2011

Bojkotta Fyndlagret!

Jag har alltid tyckt personalen på Fyndlagret här i stan skulle behöva gå en kurs i vänligt kundbemötande. Men det här tar ju priset!

Jag hämtade barnen på dagis idag efter klockan tio. Mycket tidigare än vad jag brukar hämta men det blev så i och med hur jag jobbade nu. Såklart ska ju ALLA barnen på Hugos avdelning gå iväg på utflykt när jag kommer och ska hämta honom. Kände mig som världens elakaste mamma som kom och hämtade honom så att han inte fick följa med ut i skogen. Hugo var ledsen och jag försökte muntra upp honom med en tur till Fyndlagret. Jag skulle ändå köpa lite plock och vi kunde ju se om vi hittade något till Hugo också.

Hugo ville ha en lampa. Vad bra tänkte jag han kan ju få en till sitt fönster (han hade ju sönder den han hade där innan när han var arg en gång..). Ännu bättre är att Hugo vill ha en lampa som ser ut som ett hus, som på bilden nedanför. Riktigt fint tycker även jag:) Han skulle ju lika gärna kunnat velat haft en limegrön lampa som är 1.50 cm hög. Så därför blev jag så glad när han ville ha en fin lampa att ha i sitt rum.

Letar men kan ingen hitta ser bara den som står som utställningsexemplar högt uppe på hyllan.

Går då fram och frågar en i personalen. Och hon är såååå sur! "Jamen då är de väl slut, slut! Vi kan väl inte ha allting i lagret heller" fräser hon i från sig när jag frågar om de kanske har någon mer på lager.

Hugo blir ännu mer ledsen varpå jag kommer på den briljanta idéen att vi kunde ju köpa ett sånt hus fast utan lampa i. Och sen köpa en ljusslinga till så blir det ju som en lampa. Det tycker Hugo är en bra idé.

Vi vänder om och ska gå tillbaka till lamporna och leta efter en ljusslinga och vad händer då? Där står en annan surkärrning (en kund denna gången) och kollar på den där huslampan. Den sura kunden går sen fram och frågar samma personal om den finns varpå personalen svara att det är det som finns som står framme (mycket trevligare och fjäskande ton än vad hon hade till mig). Och sen så föreslår hon till den andre kunden att hon kan ju få köpa utställningsexemplaret! What??? Hugo hör ju allting och blir återigen ledsen för nu är det ju någon annan som köper hans lampa.

Då lägger jag mig i diskussionen och säger att vi frågade ju faktiskt för bara 2 minuter sen och då fanns det minsann ingen lampa mer att sälja.

Den supersura expediten säger då bestämt till mig att jag minsann inte frågat om man kunde få köpa utställningsexemplaret. Men vad fan? "Det gjorde ju inte hon heller" svarar jag varpå den surakunden lägger sig i. Hon ska bestämt ha detta hus då hennes dotter har letat efter ett sånt hus hur länge som helst och nu har hon ju hittat ett till henne.

Jag frågar Hugo om vi ska köpa det andra huset eller om vi bara ska strunta i det och gå ifrån det här otrevliga stället (högt och tydligt så expediten skulle känna sig väldigt träffad..). Men Hugo vill gärna ha det andra huset så jag rycker åt mig en ljusslinga och så går vi därifrån.

Idioter. Hoppas verkligen att folk som googlar på "fyndlagret Tranås" får upp detta inlägg. Folk måste få veta vilken hemsk personal det är på detta ställe. Det är ju helt otroligt att såna människor får jobba i serviceyrken! Och det är inte bara denna expediten i personalen som är otrevligt (hon är bara otrevligast) de andra drar inte heller på smilebanden allt för ofta.

Så elakt. Ta från ett ledset barn. I princip var det ju det de gjorde.

Hugo fick i alla fall sitt hus men jag kokar fortfarande av ilska. Så här illa har jag aldrig tidigare blivit bemött  i en affär. Det är en liten stad vi bor i och nu ska jag låta djungeltelegrafen vråla ut mitt budskap: Bojkotta Fyndlagret!

//Sofie

8 kommentarer:

111213 sa...

Fy fan!!!! Jag skulle ALDRIG ha köpt det andra huset om jag hade blivit bemött sådär!

Stackars Hugo hade fått köpa mitt (har ett likadant) Usch!!!!!!!!!!!
Svin!

Tina sa...

Stackars Hugo! Så svårt att förklara för ett barn med ju, men hoppas han blir nöjd med sin liknande lampa nu!

Gillar inte heller fyndlagret längre, typ allt man köper där är ju halvtrasigt när man väl får hem det också!!

Sandra sa...

Usch! Borde vara straffbart att bete sig så. Särskilt mot världens finaste Hugo. Kan se hans besvikna min framför mig, men hoppas att han blev nöjd tillslut ändå.

Fattar inte varför de alltid ska vara så otrevliga, det är precis som att de resonerar som att "de är ändå så billiga, så folk handlar här ändå"

Anonym sa...

Jag googlade "fyndlagret tranås" och fick upp detta!

Unknown sa...

Fyndlagrets personal (speciellt en utav dem) behöver verkligen gå en kurs i trevligt kundbemötande alternativt byta jobb. Skulle lämna tillbaka en trasig kaffebryggare där och slutade med att jag gick därifrån med gråten i halsen. Människan jag frågade var sur och onödigt otrevlig. Vägrade hjälpa till att lyfta ner en ny bryggare högt upp från hyllan (krävdes stege) och betedde sig som att det var mitt fel att den helt nyinköpta bryggaren var trasig. Människan är hemsk!

Anonym sa...

Jag har aldrig upplevt otrevlig personal där... Tvärtom. Sen är de kanske inte solstrålar alltid, men jag har bara fått bra bemötande.

Unknown sa...

Var med om otrevlig personal idag som inte orkade och inte visste vilken pall den saken stod på så ska vi ha den så får vi komma tillbaka imorgon någon gång. Självklart var de Tranås! Kommer aldrig handla där igen!

Unknown sa...

Dom har alltid varit trevlig mot mig men jag har hört att dom kan vara riktigt griniga och sura mot andra. I våras var jag där för att köpa vaxduk åt min svärmor och då fick jag lära den anställda tjejen hur man skar va den rakt då hon inte fått lära sig det fast hon jobbat i 2 mån, berättade det i kassan och då sa expediten att jaha är det hon som klipper dom så snett, så då sa jag, ja om ingen har lärt henne hur man gör så blir det ju fel och så undrade jag vem hon haft som handledare och att dom kunde ta till sig detta till nästa gång dom får en ny anställd. Dom så lite sura ut men sa inget. Inte konstigt dom är sura om ingen riktigt vet vad dom gör.