16 oktober 2011

Trött och seg

Barnen är det full fart på. Herregud vad de stojar och leker!

Eftermiddagen har gått den också. Pontus har hjälpt en granne med att ta upp massa potatis och passade nog kom mamma och pappa förbi en sväng då barnen jag och ändå inget särskilt hade att göra undertiden.

Det blev en sväng till ett loppis som anordnades här i stan. Privatpersoner som stod och sålde. Inte så mycket prylar och saker (tyvärr) men massa till barnen. Fyndade ett gäng kläder till Leah och Hugo fick med sig en bil och ett flygplan hem. Plus ett par Bamsetidningar som han fjäskade till sig av mormor:)

När vi kom hem igen var Pontus försvunnen! Efter intensivt sökande kunde han återfinnas hemma hos Emma och Per. Skriva lapp eller sms:a om att man ska iväg det är tydligen överskattat enligt Pontus, inte enligt mig.

Jag och barnen gick också över dit och fick kvällsfika. Dagens andra fika då vi fikade när vi hade varit på loppisen också. Denna helg kan jag ju inte påstå att den har gått i nyttighetens tecken. Men ny vecka, nya tag i morgon:)

Tänkte springa en runda ikväll men helt ärligt. Kolsvart ute och isande kallt bara man sticker ut näsan. Det lockar inte. Får se hur jag gör.

//Sofie

Inga kommentarer: