21 oktober 2011

God Lunch

Slängde ihop en god lunch till mig precis. Enkel är den också vilket är ett himla stort plus tycker jag:) Det man behöver är ofta sånt man har hemma dessutom. Någon sorts pasta, frysta grönsaker att koka, bacon och fetaost. Att ha som dressing till brukar jag göra en himla god (och enkelt såklart, det är ju jag) sås som Maria lärde mig i somras. Det enda som behövs är creme frasiche (stavning? nog för jag läste franska i skolan men det ordet har jag inte lagt på minnet hur det stavas. Men all annan franska behärskar jag perfekt *host*) vitlök och sweetchili sås. Allt tar man efter behag, smidigt va?:)

Det var maten det. Annars då? Hmm ja inte mycket. Ska åka och säga hej till Emelie och Leo så fort Leah vaknat från sin middagslur. Tvätten vill ut ur tvättmaskinen hörde jag precis då maskinen pep där nere i källaren. Bäst jag tar hand om den.

//Sofie

Inga kommentarer: