22 oktober 2011

Femkrona

När jag var ute och gick med Poker förut hände en konstig sak.

Jag var ute och gick och skulle kolla vad klockan var. Tar upp mobilen ur jackfickan och samtidigt hör jag hur femkronan jag hade i fickan trillar ur och ramlar på marken. Jag stannar och kollar mig omkring men kan inte se den. Gör ett försök och drar med handen över asfalten men hittar den inte. Sak samma tänkte jag, en femma mer eller mindre. Vänder mig om och börjar sakta gå.

Det är då det konstiga händer. Eller det oartiga.

En kvinna som gått bakom mig hittar femkronan, tar upp den och stoppar den i sin ficka. SIN ficka! Detta sker alltså 5 sekunder efter att jag stannat och letat efter den. Hon hade gått bakom mig ett bra tag så hon kan omöjligt missat att jag tappade den och att jag letade efter den.

Jag blev bara så paff. Gör man så? Inte för att en femkrona är en storsumma pengar men ändå, oartigt om inget annat.

//Sofie  

1 kommentar:

SoffiZ-Oliwer och Towas mamma sa...

Fasen så skumt. Nej jag hade inte gjort så. Jag hade plockat upp den och frågat om det var den du letade efter. Konstiga människor det finns.