20 oktober 2011

Jag är lycklig!!!!

Ser ni vad jag hittade! Även om ni ser vad det är kanske ni inte riktigt förstår min lycka så låt mig förklara.

Våra tapeter i hallen är inte riktigt hela tackvare vår katt. Eller rättare sagt när han var kattunge för sisådär ett års sen. Jag har länge velat fixa till det där men vi har ju inte haft kvar några extra rullar av denna tapet. Och jag har heller inte lyckats hitta den i butik. Bara i en annan färgkombination och det vore ju inte så snyggt precis.

Men vad skådade mitt norra öga när jag var nere och rev i ena garderoben i källaren! Jo TVÅ rullar av denna tapet! Jippie! Varför vi nu hade lagt dessa rullar i den garderoben och inte tillsammans med alla de andra överblivna tapetrullar vi har vet jag inte.

Nu ska det handlas tapetlim och sen är det fixa i ordning hallen som gäller! Jippie Jippie!

Pontus tycker dock jag överdriver min glädje. I det lyckorus jag befann mig i så ringde jag honom på jobbet för att berätta denna goda nyhet. Frågar om han kan gissa vad som har hänt varpå han svara: "Måste vara vunnit på lotto med tanke på hur glad du är.."

Jag är lycklig i alla fall. Ibland behövs det inte så mycket:)

//Sofie

Inga kommentarer: