27 oktober 2011

Försäkringar och räkningar

Satt och betalade räkningar förut. Lagom kul. Speciellt en månad  med mycket räkningar och lite inkomst. Men men det går, har det gjort det innan så gör det också det denna gången:)  Det är det positiva med att ha dåligt med pengar, man lär sig hur man kan spara och vrida och vända på pengarna. Dessutom kommer ju ekonomin bli bra mycket bättre när jag får en fast inkomst varje månad. Det är vi inte bortskämda med, 2 fast inkomster. Det är lyx det:)

Annars har vi haft besök av snälla Lasse. Gått igenom alla våra försäkringar och sånt. Välbehövligt. Snacka om att man har dålig koll på vad man har rätt till och kan använda sina försäkringar. Jag tror aldrig jag utnyttjat en försäkring men skulle kunna ha gjort det vid flera tillfällen, men nu har vi fått mer koll:) Tror alla skulle boka en tid så man går igenom såna saker. Eller vad vet jag ni kanske har bra mycket bättre koll på sånt än mig:)

Nu blir det hemmagjorda hamburgare (sen middag) framför "Lyxfällan". På tal om ekonomi:)

//Sofie




Inga kommentarer: