26 december 2011

Du vet att du behöver....

Städa din väska när du hittar förra veckans post längst ner i botten på den samt ett 2 månader gammalt schema från jobbet. Du vet att du behöver rensa din garderob när vissa tröjor legat lägst in och längst unders i din garderob så länge att de fortfarande har katthår på sig från din katt som blev överkörd för över ett år sedan.

Idag har jag alltså pysslat med städa ur min handväska samt rensa ur mina garderober.

Det hela började med att jag skulle lägga in ren tvätt och slutade med värsta rycket och jag gallrade och sorterade rent där inne. SKÖNT! Jag är en sån människa som vill ha det städat och ordning omkring mig. Och jag är väldigt duktig på att röja,städa och organisera om i garderoberna, lådorna och i källaren etc.

Men tyvärr är jag inte lika duktig på att hålla efter. Så det är därför jag får ta såna här dagar/kvällar och bara rensa och städa rent. För det är så skönt och veta att allt är där det ska vara och att man hittar det.

Förövrigt den som är intresserad av gratis kläder i storlek 34-36 XS-S kan komma och riva i klädhögen som finns här. Det blev en del som fick lämna sina platser i garderoberna. Ska nog slänga det i lådan för klädinsamling. Orkar inte ens ta tag i och försöka sälja. Ibland har man den orken och ibland inte. Nu är jag bara glad för att jag hade orken till och sortera bort de kläder som jag faktiskt aldrig använder/inte kan ha längre och som har sparats i hopp om bättre tider.

Roligare och köpa nytt när de bättre tiderna kommer.

//Sofie


Inga kommentarer: