01 december 2011

Första avsnittet av adventskalendern 2011

Gjorde det mysigt med frukost framför TV:n så vi skulle kunna se på adventskalendern tillsammans allihopa. Barnen tyckte inte riktigt det samma. Slutade med att jag satt och mutade dem med mer leverpastej så de skulle vara tysta så i alla fall mamman i huset kunde få se något.

Den verkar bra. Men som alla andra år blir det väl första avsnittet jag kollar på:)

Hugo är mycket piggare idag. Liite feber har han kvar i kroppen men jag hoppas det går över under dagen.

Vad jag och barnen ska göra idag? Ingen aning.. Städa och ta hand om tvätten borde göras. Se hur mycket vi får gjort. Eller jag.

Pontus kommer hem på lunch sen men därefter ser vi nog inte mer av honom idag. Han ska på hockey i Växjö direkt efter jobbet och kommer hem sent därifrån.

Jag skulle ju ha följt med pappa på hockey både förra måndagen  och i måndags. Fick ställa in båda gångerna pga av alla sjukdomar. Lite surt. Ännu mer surt att Pontus ska åka i väg ikväll haha men men:)

Nu ska jag se vad min dotter har för sig. Hon är väldigt tyst där ute i köket. Hon sitter säkert på bordet och äter sockerbitar ur sockerskålen. Det är hennes senaste hobby.

//Sofie


Inga kommentarer: