15 december 2011

Tränat

Var och tränade förut. Hann med en tur in på Willys också. Sitter fortfarande i träningskläderna och är svettig. Ska hoppa in i duschen snart. Intressant vetande. Det tar alltid sån tid innan man kommer in i den där duschen. Barn som ska läggas, diskmaskin som ska plockas ur och i, mat som ska laga, mat som ska ätas, tvätt som ska in i maskin och sen så kan en hoppa in i den där duschen. Om en då inte kommer på att man glömt tända i pannan. Men som tur var hade inte min sambo glömt det. Så vi har varmvatten. Jippie! Lyxproblem men det kan vara rätt skönt och duscha i varmvatten. Och när man eldar som vi gör går det ju och få vattnet så där jättejättevarmt! Man kan stå och dra på så det riktigt bränner mot kroppen. Det gillas.

Kommer ihåg efter jag fått Leah och skulle duscha inne på BB. Åhh vad jag hade sett fram emot den där duschen! Ställer mig i duschen (ni vet så där snygg som man är några timmar efter man tryckt ut ett barn) drar på kranen och ut kommer fes ljummet vatten..Går inte att få upp någon värme alls. Så besviken jag blev! Då hade jag önskat att sjukhuset haft en panna som de eldat för att få varmvatten. För jädrar så skönt vattnet blir då:)

//Sofie

2 kommentarer:

Sandra sa...

Alla pratar om den där duschen efter förlossningen, jag fick vänta mer än ett helt dygn för att få gå ur sängen... Och duschen var svidande och hemsk... Men den hade mirakel effekter, jag kunde plötsligt röra mig och kände att man blev pigg efter den :-)

Jennie sa...

Haha ja, sved som tusan och var obehagligt :P

Fast kanske kände mig lite fräschare iaf efter :)