21 december 2011

En Kopp Te

Sitter och försöker värma upp min hals. För tillfället gör det ont bara jag sväljer. Hoppas lite varm dryck kan göra halsen bättre. Ska hoppa in i duschen och sen soova! Imorgon är vi som sagt lediga. Det känns bra. Hoppas barnen vill sova länge och inte gå upp som vanligt. Hugo kommer garanterat vara uppe och hoppa vid 06. Men han var väldigt trött nu ikväll så man vet ju aldrig. Hoppas.

Koppen på bilden är förövrigt min farfars gamla. De drack vi te ur nr vi var små och var på besök. Eller ja te och te. Elin och jag tyckte det var kul och doppa tepåsen i vattnet sen dränkte vi teet i mjölk och socker för att kunna dricka det.

Nu mer föredrar jag att ha teet som det är. Om det inte är för varmt då kan jag ta mjölk i bara för att det ska bli drickbart. Men godast är det ju som det är. Tycker jag. Så nu vet ni det.

Kul kul. Kanske ska ta och dricka upp teet och sen hoppa in i den där duschen. Så får det bli.

//Sofie

Inga kommentarer: