25 december 2011

En trött mamma efter en bra julafton

Det är slitigt med julafton haha. Pontus och jag somnade i soffan klockan åtta igår...

Det jag ångrar mest var att vi inte filmade när tomten kom. Åhh så söta! Hugo och Leah var först jätteblyga. Hugo satt i mosters knä och nickade försiktigt på frågan om det fanns några snälla barn. Leah satt uppkrupen i pappas knä och vågade knappt kolla på tomten.

När tomten gick kunde knappt någon av dem sluta vinka. Leahs mungipor satt högt upp:)

Haft en jättefint julafton med väldigt många julklappar. Speciellt till barnen. Så många att vi måste gallra bland deras gamla. Kommer aldrig få plats med alla annars. Så stort hus har vi inte. Nästa år kommer jag inte ha dåligt samvete över att vi (jag och Pontus) inte köpte så många paket till dem. De fick en hel del ändå kan jag säga. Moster, Farbröder, Faster, Farföräldrar, Morbror och Morföräldrar skämmer bort dem rät så bra:)

De har lekt så fint med sina leksaker. Inget bråk alls! Helt otroligt. De har väl fullt upp med att leka.

På förmiddagen igår hade vi Pontus föräldrar på besök. Krille och Emma var också här. Sen på eftermiddagen kom mina föräldrar och Jocke och åt julmat tillsammans och kollat på kalle och fikade. Och såklart hade vi besök av tomten. Som barnen hade väntat. Hugo passade på att lura Leah hela tiden.

Hugo: "Tomten kommer Leah, Tomten kommer!" Varpå Leah sprang till ytterdörren varje gång och kollade efter tomten. Tillslut tröttnade hon på att hon inte såg tomten så då skulle hon klä på sig stövlarna och gå ut och leta efter honom...Det fick hon inte:)

God fortsättning på Julen. För än är den ju inte över:)

//Sofie


Inga kommentarer: