22 december 2011

Man kan göra allt (ja nästan) trots att man har har barn

Jag vill inte vara en sån som slutar göra saker för att jag  har fått barn. Klart man ska vara ute på sjön fast man har fått barn, klart man kan åka iväg och shoppa i Linköping med barnen med sig, klart att man kan gå ut i skogen och sno en gran med barnen med sig (fråga Pontus), klart man kan spontan göra saker med barn.

Man får bara anpassa sig lite mer och planera.

Men det är en sak jag speciellt  vill göra själv utan barn. Det är och betala räkningar. Simpel sak kanske ni tänker nu men mina barn blir som galna just när jag ska göra det. Sätter jag mig ner och behöver koncentrera mig på alla räkningar jag då bryter det loss här hemma.

Hugo ska på toa, Leah har bajsat ner sig, Leah har hittat pennor som hon målar med överallt, Hugo är hungrig trots att han just har ätit. Poker vill gå ut, Kajan står och mjauar i källaren och vill komma upp, Poker vill komma in igen, Kajan välter ner en blomma i fönstret, Hugo och Leah går i alla den utsprida jorden, tvätta av barnen, ja just det barnen har ju inte fått på sig kläder än så fram med kläder, på med kläderna efter bråk med både Hugo och Leah som inte alls vill ha på sig just de kläderna som jag tagit fram...

Jag ungefär så kan det gå till när jag ska betala räkningar. Eller det är exakt så det har gått till när jag har betalat räkningar. Eller gjorde ett försök till och betala räkningar.

Vissa saker gör jag helst när jag är ensam. Eller när någon annan kan underhålla barnen. Men annars så kan man göra allt, i alla fall ska man försöka tycker jag:) Finns inget tråkigare än föräldrar som sitter hemma och tycker det är sååå omständigt och såå bökigt och för att inte tala om alla faror med att ha med sig barnen på olika saker. Nej då. En vet inte innan man har provat. Alla barn är olika men en ska väl ge det en chans:) Och sen som sagt tror jag alla har någonting man bara vill göra utan barn. Och allt kan ju inte barn vara med på heller så inte det. Men ni kanske förstår min tankegång:)

Typ betala räkningar. Det vill jag göra ifred.

//Sofie

1 kommentar:

Tina sa...

Visst är det så! Och ibland kan något så enkelt som att gå en promenad med 3 barn bli så omständligt och komplicerat som igår för oss;) Hade nog nästan lättare att packa in alla barnen i bilen och åkt till linköping.. haha, men på promenad kom vi ju till slut!