21 december 2011

Dubbelmoral?

Jag brukar gå in och läsa på Kenzas blogg med jämna mellanrum. Har följt henne sedan innan hon var en av storbloggarna så det är lite nostalgi att gå in på hennes blogg ibland. Kenza har designat jackor för ett skinnföretag. Inget konstigt med det i mina ögon.


Men. Så kommer men. Ibland får jag intryck av att hon själv inte verkar vara medveten om att det är ett skinnföretag som tillverkat hennes jackor. Hon är ju nämligen så väldigt noga med att poängtera att hon använder fuskpälsjackor. Hon har skrivit om snygga fuskpäls jackor flera gånger.


Känns inte det lite dubbelmoral? Inte att hon skrivit det rätt ut men det känns väldigt dubbelt.


Bara en tanke efter att jag skummat igenom några inlägg på hennes blogg. Någon annan som tänkt samma tanke? Eller har jag det bara alldeles för lugnt på jobbet som har tid och funderar över en sån enormt irriterande sak?:-)


//Sofie


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer: