25 december 2011

Leksakerna får liv

Kommer ni ihåg när man var liten och såg på barnprogram och läste i böcker om leksaker som fick liv? De vaknar på natten när alla människor ligger och sover och blir levande?

Jag tror helt ärligt att leksakstillverkarna tror att det händer. På riktigt. Leksakerna kommer vakna till liv och röra på sig därför måste vi förpacka dem så bra i deras förpackningar att man måste ha en hel verktygslåda för att kunna få loss dem. Tänk om de skulle rymma och försvinna mitt i natten? Då skulle ju leksakstillverkarna inte få några pengar...

Någon annan förklaring till varför de har satt fast leksakerna så inåta helvete kan ju inte finnas.

Alla fyra sidorna var fyllda med sånt här trassel. Och inte nog med det. När man väl trasslat loss  sidorna ja då var ju leksakernas "fötter" också fyllda med massa trassel. 40 minuter senare så kan Leah leka med sina hästar. Nej jag använde inte verktyg. När jag bygger en altan använder jag verktyg. Inte när jag ska ta loss leksaker ur deras förpackningar.

//Sofie

Inga kommentarer: