19 december 2011

Varandras Kläder

Idag när jag hämtade barnen fick jag en chock. Och ett litet skratt. För Leah såg väldigt rolig ut i Hugos overall det gjorde hon. Jag frågade vad Leah hade på sig och personalen bara: Ja men det är Leahs kläder för det är ingen annans overall..Nej ingen annan på den här avdelning kanske sa jag. Men det är Hugos. Oj då ja de, tyckte ju den var lite stor på henne.

Sen när jag kommer ut och ska hämta Hugo ja då visar det sig att han har på sig Leahs jacka och termobrallor. Han såg ju helt uppstoppad ut. Jag tänkte först om Pontus i stressen på morgonen råkat ta på Leah Hugos overall men att Hugo hade på sig sin jacka och termosar. Men det hade han ju inte. De hade ju på sig varandras kläder. Kan ju nämnas att Leah har 92 i sina kläder och Hugo 104-110.

Att de inte lagt märke till att kläderna var väldigt stora respektive väldigt små?

Men det fräckaste var att de skyllde på Pontus. Att det var han som lämnat barnen klädda så på morgonen.

Det hade han inte. Var tvungen och ringa och höra med honom direkt efter jag hämtat barnen men han sa att han klätt på barnen sina egna kläder på morgonen.

Dagispersonalen måste ju ha blandat ihop kläderna då man lämnar barnen på samma avdelning innan klockan 07 och det gjorde ju Pontus idag. Han hade fått hänga båda barnens kläder på Hugos plats då de inte hade med sig Leahs påse. Påsen där man ska lägga i hennes ytterkläder i och sen bär de med sig den över till den andra avdelningen.

Ingen skada skedd så men jag kan verkligen inte fatta hur ingen i personalen kunde ha kopplat att: Ja men Hugo har nog på sig Leahs ytterkläder och Leah har nog på sig Hugos overall. Vad är oddsen för att Hugo skulle ha ett exakt likadant ytterställ som Leah men som sitter väldigt tajt på honom?

Hade velat ta ett kort på dem men det var inte läge...Hugo var på pisshumör och Leah var hungrig så ja. Inget vidare tillfälle att försöka ta en bra bild. Men roliga så de ut. Alltid något:)

//Sofie