04 december 2010

Då var det bättre:)

Gud vilken skön dag! Man har haft lite efterkänningar från magsjukan men inte värre än att vi kunnat hitta på lite saker här hemma. Jag kräktes "bara" natten till igår så det var skönt att kunna känna sig någorlunda på benen. Pontus piggnade till när han äntligen kunde dricka sitt älskade kaffe haha. Skulle ha åkt in till Linköping och julshoppat med Hannahpanna men krafterna och orken fannsju inte riktigt till det idag. Ska slå en signal och höra om vi inte kan ta det nästa lördag istället? Vill så gärna åka iväg själv och bara köpa alla klappar så det är klart sen:)

Har slängt ihop en saffransdeg därnere. Får väl se hur det blir. Stod 17 deciliter mjöl, jag hade i 11 och degen blev jättehård. Hoppas att den kan jäsa nu bara. Återstår att se...Avdelning hur ofta Sofie bakar kan besvaras med att jag inte ens fick ihop assistenten..Pontus var tvungen att komma till undsättning och satta ihop den rätt åt mig:) Eller bakar gör jag faktiskt men jag tycker alltid det är så jobbigt med alla maskiner så jag bakar hellre för hand, får man ju lite träning också:) Och bara för jag gjorde mig till och skulle använda maskin så fick jag inte ens ihop den ack ack ack:)

//Sofie

Inga kommentarer: