13 december 2010

Det är därför man klär tjejer i rosa och pojkar i blått

För att man ska kunna se skillnad på vilket kön barnet har!! Fatta det alla som tjatar emot om att alla barn ska ha alla färg etc.. Ja när de är stora kanske men innan dess är det färgkoder som gäller för annars ser man ju inte om det är en tjej eller inte! Pontus "klagar" på att jag alltid klär och köper kläder till Leah som är rosa/lila/röda. Men så idag tog jag på henne en grön body med en spetskant på, ett par gråa byxor och en dregellapp till det (glömde ta kort så klart). Jag tänkte att nu, nu kommer jag få höra att det är en son jag har. Och mycket riktigt så fick jag det! När jag var på BVC med barnen var det 4 stycken som trodde hon var en pojke/lillebror till Hugo.

Okej om en person tror det men det är inget kul att sitta och rätt alla:P Ungefär som när folk kallar Leah vid fel namn..Oftast verkar de uppfatta hennes namn som Leia men hon har blivit kallad både Svea och Lena också haha. Ja stackars barn. En liten flicka som kallas Lena och ser ut som en pojk:)

//Sofie

2 kommentarer:

Micaela sa...

Jag håller med dig sofie! Pojkar ska ha "pojk" färger och flickor ha "flick" färger när dom är små!

Jennie sa...

Haha Lenastackarn;)
Håller med dig!