07 december 2010

Stressad småbarnsmorsa?

Herregud vad trött jag är! Och nu precis kom jag på att jag fortfarande inte hunnit gå ut och packa in alla hundra påsar med mat som står ute i bilen, ahh... Leah och jag var och lämnade Hugo på dagis (efter mycket om och men så kom han till dagis). Tyvärr var det ju bara vikarier där så Hugo var lite ledsen när jag lämnade honom. De ordinarie personalen är verkligen superbra på Hugos dagis och Hugo tycker om dem allihopa. Men när det är vikarier, och speciellt såna som inte varit där innan, då är han lite skeptisk. Och jag förstår honom. Men man ska väl inte klaga då det är ytterst ovanligt att det var som idag, tur det.

Efter dagis fick jag rycket att åka och storhandla. Ja vilken bra idé, men en lite halvtrött Leah! Och sen nu när de gjort om inne på Willys så hittar jag ju ingenting. Fick fråga personal tre gånger om vart olika saker fanns. Känner man sig ju lagom smart:) Ut kom vi i alla fall och hem med. Men hemma fick Leah sådant psykbryt så det var inte sant. Inget har hjälp. Men nu, efter en timme, sover hon inne i sin säng. Så NU ska jag ÄNTLIGEN få gå ut och packa in alla varor från bilen. Det som är så kul:) För att sen ta hand om vårt tvättberg. Det är ju ännu roligare! Eller inte...

//Sofie "En trött småbarnsmorsa"

1 kommentar:

Emelie sa...

känner igen det där med utbrott..min son hade ett idag också tyvärr:(