07 februari 2010

Födelsedagar, loppisfynd och melodifestivalen

Hade inte tid att sitta framför datorn något igår...full rulle så att säga:) Började med att åka in till Motala tillsammans med mamma och kika på loppis samt gå lite i affärer. Hittade en jättefin säng till Hugo! Åhh så fin! Ska försöka lägga upp en bild på den här sen, ett riktigt fynd var det. Efter en dag i Motala så åkte vi hemåt. Hemma i Ljungsäter igen drog jag igång med matlagning samt städning. Lillebror Erik fyllde år igår men han var uppe i fjällen och åkte skidor så han ska vi fira på måndag istället. Gunnar fyllde också och honom firade vi med lite bowling, god mat och melodifestivalen såklart!!!! Sarah och jag var de som var mest intresserade de andra satt kvar i köket och pratade skit om annat:) Undertiden vi var och bowlade så kom Pontus föräldrar förbi och vaktade Hugo. Och alla hundarna såklart. Haha blev fullt hus här hemma men det är alltid trevligt. Dock höll jag på att dö av värmeslag ett tag..Herregud så varm jag var! En blandning av allt folk i huset och graviditetshormoner antar jag.

Idag är det Pontus som har en massa planer på programmet. Han är nu och hjälper Gunnar med någonting och sen ska han iväg och åka 5 mil på skidor så honom lär jag inte se så mycket av idag. Har en massa plugg att göra egentligen. Ska se hur det går med Hugo här hemma när jag ska plugga. Han brukar inte tycka om det så mycket... Får ringa hem till mamma och pappa annars och fråga om vi kan komma hem till dem en sväng. Så Hugo får lite uppmärksamhet haha. Han hittar på så mycket hys när man sitter för länge och gör något annat och inte umgås med honom:)

//Sofie

Inga kommentarer: