22 februari 2010

Skolarbete dags

Sitter hemma. Slutade lite tidigare idag så innan mamma kommer hit med Hugobus så ska jag försöka göra klart en inlämningsuppgift. Den ska vara inne på lördag så egentligen har jag ju tid men det gäller att passa på när jag får sitta i lugn och ro:) Dessutom är det så skönt att ha saker och ting gjorda så man slipper känna av stressen som blir annars.

Förresten så har det löst sig med vagn för oss!! Äntligen! Och med snäll hjälp från Hanna och hennes kära pojkvän så kommer vi till och med få hem den smidigt:) Budade hem en vagn på tradera faktiskt. Hade inte tänkt på att det kunde finnas vagnar där men så tipsade Cissi mig om att jag kunde kolla där också, och inte bara blocket:P Hittade en direkt! En Babytravel 09 som de hämtade ut från butik i höstas så den är ju inte gammal. Den ser jättefin ut på alla bilderna så jag hoppas verkligen att den är det i verkligheten också! Grå är färgen vilket jag också gillar. Svart blir ju bara solblekt och det får inte vara för ljusa färger heller för då blir det bara smutsigt, vi som flänger så mycket med våra vagnar in och ur bilen hela tiden:)

Vagnen finns i Västervik nämligen och jag läste på Hannas blogg (vad skulle livet vara utan bloggar?) att David skulle jobba där i veckan. Gjorde en fräckis och frågade om inte han hade möjlighet att hämta vagnen åt oss och det kunde han! Så superduper mega snällt asså! Bussfrakten var mycket dyrare än vi trodde så vi hade nog tjänat på att åka dit med bil istället. Men så är det ju det här med tid...Så det var verkligen så bra att det kunde lösa sig på annat sätt!! Man blir ju så glad när saker och ting löser sig på ett bra sätt:)

Skolarbete var det ja...

//Sofie

PS: Det är vagnen på bilden i några inlägg nedanför som vi budade hem!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är kul när man kan hjälpa till också :)

Hoppas ni blir nöjda med vagnen!


Kram

cissi sa...

Heej!
Va kul att ni hittat en vagn:D
Den ser jätte fin ut!
Vad landade budet på?

Hoppas allt är bra med er och med "lilla" magen:)
Vi får ses snart igen!
Kramar från Cissi m familj