21 juni 2011

Jordgubbar

Barnen sover och jag sitter här framför datorn med en skål jordgubbar som jag trycker i mig:) Pontus är på fotbollsträning så jag får se om han hinner hem innan jag går och lägger mig. Är rätt trött ikväll.

Har haft en bra dag tillsammans med Emelie, Leo och Maria. Hugo blev klippt av Maria fast det var inte så lätt då Hugo tyckte det kittlades:) Men han blev så fin så fin. Han ser mycket större (äldre alltså) ut så fort han får håret klippt. Vi åt lunch tillsammans och så åkte vi in en sväng till stan och gick lite där. Tyvärr ville inte barnen alls sova som vi hade planerat men men det gick bra ändå:)

Något annat bra är att vi fått diskmaskinen lagad. Det kom en gubbe hit tillslut. Nästan 2000 kronor ville han ha för ett byte av ett filter.. Nästan en ny diskmaskin ju! Som tur var (berättade Pontus jag hade helt glömt bort det) hade vi en tilläggs försäkring som vi tog när vi köpte maskinen. Så kostnaden gick på den som tur var.

Kvällen spenderade jag och barnen med en promenad tillsammans med Poker. Gick inne i stan. Det går inte gå på här ute vid sena eftermiddagen/tidiga kvällen. Leah tycker det är sååå tråkigt att gå på vägar där ingenting händer så antingen somnar hon (vilket hon inte får vid den tiden) eller skriker hon sig igenom promenaden. Men i stan är det ju lite mer bilar och folk att kolla på så då går det så bra så att åka i vagnen:)

Nu ska jag se om det är något bra på TV:n annars är det en tvätthög som ropar på mig. Jag försöker ignorera den men det är svårt. Den börjar återigen ta form av ett enormt berg och det är inger jag gillar.

//Sofie

Inga kommentarer: