19 juni 2011

Lite finare mjölk

Vi brukar ju hämta hem mjölk från Pontus kusin som är mjölkbonde. Då brukar det se ut så här. Men det är ju inte speciellt praktiskt att hälla mjölken ur en hink så vi brukar hälla upp det i en..
Sån här kanna. Ful men praktiskt:)
Men så igår när jag var på loppisen och fyndade docksängen till Leah så hittade jag dessa fina. Så fina och så bra till oss! Glasflaskor med kossor på och så står det till och med "milk" på dem:) Pontus är emot dem men jag är för! Mat äter och dricker ju inte bara med munnen utan även ögonen:) Ser så fint ut med dessa flaskor i kylen. Pontus får väl ha sin gamla kanna men jag kommer använda dessa haha.

6 kommentarer:

Nathalie sa...

Jag hejar på mjölkflaskorna, toksöta och så där härligt lantliga! Sofie, när kommer du på fika igen? :)

Tina sa...

Karlar vet du.. Men jag håller med dig! Man äter faktiskt med alla sinnena och dessutom var de skit snygga, där med är Pontus nedröstad :P Kram på dig!

Pontus sa...

De går dessutom inte hälla ur...

Jennie sa...

Okej, pontus du fick faktiskt ett halvt poäng där (vi har sån med sköljmedel i). På det sättet är de faktiskt värdelösa! Fast de är fortfarande fina :)

Zouphie sa...

Vet inte vad ni talar om, de går jättebra att hälla ur dessa flaskor:) Det är inget svårare att hälla ur dessa flaskor än någon annan flaska...

Hemma på Martinvägen sa...

Man kan inte llatid tänka på det praktiska! Självklart så måste det vara snyggt också!! ;) De var jättefina!