17 juni 2011

Mina små skattfynd

Äntligen ett till "bokstöd" till Hugos bokhylla. Han har länge bara haft ett strykjärn men nu så finns det två som kan stödja upp alla hans böcker:)
En grön poslinsskål kanske ni tänker men den här skålen är så mycket min mormor för mig. Den här skålen använde hon alltid i köket när hon grejade. Kommer ihåg när vi var små och hon gjorde rabarberkräm till oss som hon alltid serverade i den. Måste göra rabarberkräm till Hugo och Leah och ha i den. Måste ju föra traditionerna vidare så att säga. Plus att Pontus är helt galen i hemgjord rabarberkräm. Själv är jag faktiskt inte så förtjust i det längre. "Föråt" mig väl på det när jag var liten:)
Denna fina kanna ska vi plocka en bukett blommor åt. Kommer bli fint det:)

Jag hittade även en gammal skolbänk och en korgstol som ska hem hit. Och massa äldre resväskor som ska dammas av och göras fina:) Måste bara åka dit med släpkärra då vi inte kan få in det in det i bilen. Pontus kommer bli överlycklig över mina planer för söndagen!

//Sofie

Inga kommentarer: