06 november 2008

En liten rolig lista som jag hittade:)


Tog denna lista av Puma

Föda barn

När fick du reda på att du var gravid? Hmm vet faktiskt inte det exakta datumet
Blev det en chock? Jo men jag kände nog på mig innerst inne att jag var gravid, lite konstig känsla...
Hur gammal var du? 19 år
Hade du mycket halsbränna? Jag fick halsbränna första gången i mitt liv under de två sista månaderna av graviditeten.
Spydde du mycket? Liiite i början av graviditeten
Hade du mycket foglossning? Nej ingenting
Har du fått bristningar? Ja tyvärr..hoppas de vill blekna/försvinna bara
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag trodde det var en pojke, vilket alla andra också trodde:)
Gick du över tiden? Han var planerad till den 27 juli och är född 31.
Födde du för tidigt? Nej
Hur var förlossningen? Förlossningen går bara att beskriva med ett ord: SMÄRTA!
Blev du sydd? Barnmorskan valde att sy ett litet stygn för säkerhetsskull
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? En barnmorska, en undersköterska och så min underbara Pontus!! Tror jag iaf..har typ inget minne alls av vilka som var därinne men jag har för mig om att jag läste att det var dessa personer i förlossningsjournalen.
Hade du någon nära med dig? Min älsklings Pontus!!
Vilket BB födde du på? Höglandssjukhuset i Eksjö
Hur stor var bebisen? 51 cm och 4165 gram
Vad fick den heta? Erik Karl Hugo Gustafsson

Inga kommentarer: