20 november 2008

Denna dagen har jag..

Och Hugo varit på babysim och det gick strålande!! Är så kul att man ser hur mycket han tycker om att vara i vattnet, dock tycker han inte så mycket om att ligga på ryggen och plaska. Tyvärr är ju inte de andra mammorna (fast vissa kan man nästan tro är mormödrar till barnen..) så trevliga och roliga att vara med men vad gör det när Hugo stormtrivs?:) Sen var vi och hälsade på pappa lite. Hugo sov som en stock ute i vagnen och då passade jag på att åka ner till banken och göra lite ärenden. Sen är det ju Pontus namnsdag idag så då överraskade jag honom med blommor (röda rosor) och en jättegod middag när han kom hem från jobbet. Måste ju skapa lite romantik i förhållandet och när inte han gör det så får väl jag ta på mig det haha.-) Nej nu var jag lite orättvis men det var faktiskt ett bra tag sedan som Pontus överraskade mig med något:P

Pontus är nu och bygger båt..så jag har just kommit in från en långpromenad med vovve och barn. Vi gick ner till ICA och där köpte jag mig en tidning. Jag har börjat läsa "mama" och den är riktigt bra ju. När jag var gravid så köpte jag typ varenda "gravid" och "blivande förälder" tidning som kom ut under mina nio månader som gravid. Skvallertidningar ligger också högt upp på listan över mina favorit tiningar att köpa..usch jag är ju värst tiningomanen inser jag nu, köper och läser ju massa tidningar. Serier, mode, mamma och skvallertidningar alla är de lika underhållande att läsa:) Men jag tänker ofta som så att när jag är i affären och är sugen på något sött så köper jag hellre en tidning istället för den varar ju längre en tex en chokladkaka, smart va? Det fungerar som oftast dock inte alltid får jag väl tillägga:P Nu ska jag ge min son mat och sen kommer Sandra över så då ska vi kolla på "Du är vad du äter". Haha tycker om att kolla på det men Pontus verkligen hatar det så jag får passa på lite nu när han är borta.

Kramkram

Inga kommentarer: