10 november 2008

Gratis?

Är det någon mer än jag som är trött på att alla större bloggare tipsar konstant om olika "gratissidor" som man ska bli medlem på och samla poäng så man får saker gratis hemskickade till sig? Det roliga är att blir man medlem så ska man skriva namnet på bloggaren som tipsat en om sidan så att denna person får extra poäng och gratis saker hemskickade till sig. Medan en annan då måste göra en massa saker för att få dessa så kallade gratis saker... Jag har aldrig hört om någon, förutom de bloggarna som har en massa läsare, som verkligen får en massa saker från dessa sidor.
Jag har varit inne och kollat på en sådan sida och har hittat massa av kryphål där det visar att det inte alls är gratis. Gratis för mig är då det inte ska kosta någonting alls! Gratis ska man inte behöva göra någonting utan bara få, då är det gratis. Och tro mig: INGENTING ÄR GRATIS!

Inga kommentarer: